Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در پی ارسال نامه اعتراض‌آمیز به سازمان بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) در مورد استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای نام تاریخی خلیج فارس، دبیر کل ایکائو بخشنامه‌ای به منظور جلوگیری از تکرار اشتباه مذکور صادر و ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حمیدرضا پهلوانی - معاون وزیر راه و شهرسازی - گفت:‌ استفاده از عبارت مجعول خلیج عربی در سال‌های گذشته در مواردی در نشریات ایکائو مشاهده و مورد اعتراض سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر ایکائو قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از وظایف نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ایکائو حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، حراست بهینه از هوانوردی کشوری و ارتقا جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری است؛ بنابراین با مشاهده تکرار این اشتباه با ارسال نامه‌ای معترضانه به ریموند بنجامین، دبیر کل ایکائو خواستار اصلاح تحریف صورت گرفته و اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از بروز اشتباه مزبور شدیم.

پهلوانی گفت: در همین راستا فهرستی از اشتباهات گذشته دبیرخانه ایکائو و راهکار مقتضی برای جلوگیری از جعل نام تاریخی خلیج فارس ارائه شده و با پیگیری نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ایکائو در نهایت دبیر کل ایکائو ضمن پاسخ به نامه ارسالی، طی بخشنامه‌ای اداری اقدامات لازم را جهت جلوگیری از بروز اشتباه در خصوص نام خلیج فارس در متون شفاهی و مکتوب را انجام داده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارامیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان و نمایندگی دائم ایران در ایکائو و صدور بخشنامه از سوی دبیر کل ایکائو دیگر شاهد جعل نام تاریخی خلیج فارس نباشیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24